Zbir organizează un concurs inedit pe circuit cu Tesla
Zbir ne aduce un nou vlog plin de adrenalină unde echipa se reunește pentru un concurs inedit de skill pe circuitul Academiei Titi Aur. Provocarea zilei constă în determinarea celui mai rapid pilot dintre ei, folosind aceeași mașină pe același traseu. Zbir consideră acest circuit ca fiind “cel mai tare din apropierea Bucureștiului”, apreciind multitudinea de viraje care îl fac extrem de captivant. La start se aliniază Zbir, Gami, Bisoi, tatăl lui Zbir și un instructor al academiei, toți dornici să demonstreze că sunt cei mai rapizi.
Înainte de competiția principală, echipa improvizează un drag race spectaculos între trei mașini impresionante: o Tesla, un Porsche Taycan și un Ferrari. Deși Zbir susține că are un mic avantaj pentru că încă deține permis de conducere, spre deosebire de Bisi și Gami, acest detaliu nu contează prea mult în linia dreaptă a întrecerii. Surprinzător pentru toți participanții, mașina electrică Tesla își demonstrează superioritatea în accelerație, depășind atât Taycan-ul cât și Ferrari-ul, stârnind uimire și frustrare printre participanți: “Bă dar ne-ați luat pe final, ne-ați luat!” și “N-ai mă cum, coaie, cu astea electrice!”.
După drag race, echipa trece la testarea mașinii cu tracțiune spate, experimentând limitele aderenței și controlului. Zbir activează presetarea “cursă” și exclamă “holy shit” când simte schimbarea dramatică în comportamentul mașinii. Momentele tensionate nu lipsesc, cum ar fi când unul dintre ei se sperie: “era s-o călcăm pe maică-mea, mamă”. Testul devine și mai interesant când anvelopele încep să-și atingă limitele, iar echipa continuă să împingă mașina la maximum, în ciuda stabilității precare: “din păcate nu putem să-i dăm la capacitate maximă… acuma mai mult îi dai de frică”.
Zbir face o scurtă pauză pentru a anunța lansarea funcției de membri pentru canal. Printre beneficiile oferite se numără acces la clipuri lunare despre costurile canalului, behind the scenes de la tranzacțiile cu mașini, vloguri cu o zi înainte, și chiar obiecte colecționabile precum bucăți din cauciucul spart în testul de durabilitate. Zbir menționează că prețul abonamentului va crește de la 19 RON la 29 RON după prima săptămână și îi îndeamnă pe fani să profite de ofertă.
Continuând cu testele, ei ajung să distrugă complet anvelopele mașinii, acestea pierzându-și aproape total funcționalitatea: “nu mai are stabilitate deloc, ce să mai aibă cu cauciucurile astea”. Cu toate acestea, spiritul competitiv rămâne intact, fiecare dorind să stabilească un timp record, chiar și în condițiile precare. Momentele de tensiune alternează cu cele comice: “vezi că murim aici”, urmate de “n-am ce să vă fac, eu îi dau să zacă, vedem ce-i fac șeful cu frigiderele”. Unul dintre membrii echipei observă că mașina se comportă “ca și cum sunt pe gheață, ești nebun la cap”, iar altul rămâne surprinzător de calm în fața pericolului.
Finalul sesiunii de test aduce o notă de dezamăgire când aceștia realizează că nu s-a putut bucura pe deplin de experiență din cauza unui alt șofer care “a nenorocit-o pe zona asta”. Discuția se încheie cu o reflecție filozofică despre prietenie și trădare: “ți-am zis, dacă nu te face un prieten, atunci cine?”. Dar dincolo de această aparentă concluzie, suspansul rămâne în aer. Cine a câștigat de fapt concursul de skill pe circuit? Ce alte surprize a testat Zbir în acea zi? Și cât de mult a costat, de fapt, toată această distracție pe patru roți care a culminat cu distrugerea completă a unor anvelope scumpe?