Promovarea Cosmopolis de către creatorii de conținut este problematică

Sunteți gata pentru o nouă mostră de “conținut” care ilustrează perfect decăderea industriei de influenceri din România și transformarea platformelor sociale în vehicule publicitare deghizate. Iată un video care, sub aparența unui joc infantil, ascunde o strategie de marketing bine orchestrată pentru Cosmopolis, cartierul-vedetă al celor cu mai mulți bani decât discernământ. Într-o eră în care Proiectul Nordis își arată limitele, iată că asistăm la o nouă tentativă de a promova “paradisul” suburban, de data aceasta prin intermediul unor adulți care se comportă ca niște copii de grădiniță.

Reclamă mascată și infantilism cronic

Ce vedem aici nu e doar un simplu joc de-a v-ați ascunselea, ci o demonstrație flagrantă a decăderii calității influencerilor contemporani. Gami, gazda acestui spectacol al mediocrității, ne introduce într-un tur ghidat al Cosmopolis-ului, sub pretextul unui joc copilăresc. Regulile sunt simple și, evident, concepute pentru a expune cât mai multe colțuri ale cartierului: ai cinci minute să te ascunzi, dar nu în clădiri, piscine, șantiere sau parcări subterane. E clar că scopul nu e distracția, ci expunerea maximă a “facilităților” Cosmopolis.

Participanții, care au o platformă considerabilă pe social media, aleg să se comporte într-un mod nepotrivit vârstei lor, transformând ceea ce ar putea fi un canal de comunicare și educație într-un vehicul promoțional pentru un complex rezidențial. Este un exemplu relevant al modului în care calitatea conținutului poate fi compromisă în favoarea strategiilor de marketing și a superficialității.

Educație periculoasă pentru generațiile viitoare

Dar dincolo de aspectul publicitar, acest video ridică întrebări serioase despre mesajele pe care le transmitem generațiilor tinere. Vedem adulți care se comportă iresponsabil, ascunzându-se în locuri potențial periculoase precum pontoane sau coșuri de gunoi. Ce învață un copil care urmărește acest conținut? Că e în regulă să te exploatezi locuri nesigure pentru câteva vizualizări?

Mai mult, utilizarea tehnologiei pentru a “îmbunătăți” jocul - prin trimiterea de poze la fiecare 15 minute și folosirea funcției de share location - normalizează ideea de supraveghere constantă și renunțare la intimitate. E un mesaj periculos într-o eră în care protecția datelor personale ar trebui să fie o prioritate.

Calitatea influencerilor - o spirală descendentă

Acest video e un simptom al unei probleme mai largi: decăderea calității influencerilor. Odinioară, platformele sociale erau locuri unde puteai găsi conținut educativ, creativ sau măcar amuzant. Acum, suntem bombardați cu adulți care se comportă ca niște copii, promovând produse sau locații sub masca “distracției”.

Strategiile lor “ingenioase” de ascunzătoare - precum lăsarea mașinii ca diversiune sau ascunderea sub o cutie - sunt prezentate ca momente de maximă inteligență. E o insultă la adresa inteligenței publicului și o dovadă a nivelului scăzut la care a ajuns conținutul online.

Marketingul se reinventează sub masca infantilismului

În final, ce rămânem cu acest “conținut”? Cu o reclamă extinsă pentru Cosmopolis, nemarcată, livrată sub forma unui joc copilăresc de către adulți care ar trebui să fie modele pentru generațiile viitoare. E o ilustrare perfectă a modului în care marketingul agresiv a infiltrat fiecare aspect al vieții online, transformând chiar și cele mai banale activități în oportunități de promovare.

Acest vlog nu e doar un exemplu de conținut mediocru - e un avertisment. Un avertisment despre direcția în care se îndreaptă cultura online, unde valoarea e măsurată în vizualizări, nu în substanță, și unde educația e sacrificată pe altarul engagement-ului.

În timp ce Cosmopolis își umple apartamentele și buzunarele. Gami își umple contul cu… vizualizări, iar noi, ca societate, ne golim de substanță și valori reale.