Alex Montrey distruge BMW-ul E46 și învață drifturi alături de un campion național

După o serie de reparații costisitoare, Alex Montrey revine cu un nou vlog în care testează limita BMW-ului său E46, de data aceasta echipat cu un grup diferențial sudat. Alături de prietenii săi Claudiu Adam și Matei Sly, Alex încearcă să învețe arta driftului într-un spațiu special amenajat. La recomandarea lui Claudiu, Alex a renunțat la conversia de grup progresiv blocant și a optat pentru un grup nou de 338, sudat, pentru a obține efectul dorit la drift. Modificarea face minuni, iar mașina se comportă impecabil în timpul manevrelor, spre bucuria lui Alex care nu-și poate ascunde entuziasmul văzând cum se învârte vehiculul său.

Testarea mașinii devine rapid o lecție de drift pentru Alex, care încearcă să stăpânească tehnica sub îndrumarea prietenilor mai experimentați. Deși primele încercări sunt stângace, cu fiecare încercare Alex prinde mai multă încredere și reușește în cele din urmă să facă manevrele dorite. Sesiunea de drift se desfășoară într-o atmosferă relaxată, presărată cu momente amuzante când Alex sau prietenii săi se luptă cu volanul sau execută manevre neașteptate. “E ceas, cum merge!” exclamă Alex, vizibil impresionat de modul în care grupul sudat transformă comportamentul mașinii.

Alex decide să testeze BMW-ul pe drumurile publice, în ciuda ploii torențiale care începe să cadă. Acesta explică dezavantajele unui grup sudat pentru condusul zilnic: consumul mai mare de combustibil (10l/100km la viteze de autostradă), turația crescută la viteze mai mari (4000 RPM la 140 km/h) și stabilitatea redusă pe suprafețe umede. “În linie dreaptă nu simt mare diferență, dar când iei de volan se simte un pic. Mașina nu prea mai stă pe viraj așa cum stătea înainte”, explică Alex, subliniind că modificarea este recomandată exclusiv pentru circuit, drift și spectacole, nu pentru utilizarea zilnică.

A doua zi, după distracția din ziua precedentă, Alex se confruntă cu o situație tipică pentru posesorii de BMW E46: mașina refuză să pornească. Deși bateria funcționează și alarma răspunde, deschiderea centralizată nu mai funcționează, iar încercarea de a deschide mașina manual eșuează și ea. “Deci oricât de mult aș încerca s-o deschid la manual, nu merge”, explică Alex frustrat. Situația devine comică când Alex încearcă să intra prin portbagaj, dar se confruntă cu o nouă provocare: bara de rigidizare montată în spate și o roată de rezervă îi blochează accesul.

După multiple încercări și cu ajutorul iubitei sale, Alex reușește în cele din urmă să pornească mașina, dar nu înainte de a trece prin momente de frustrare amestecată cu amuzament. “Mamă, m-am ruinat efectiv! Doamne, e coșmarul meu mașina asta, jur”, exclamă el în timp ce încearcă să se strecoare prin portbagaj. Alex folosește ocazia pentru a arăta cum arată anvelopele speciale pentru drift după două sesiuni intense - complet uzate până la sârmă, dar consideră că investiția de 280 RON per anvelopă a fost mai rentabilă decât uzarea celor premium care costau aproape 1000 RON bucata.

Finalul aventurii lui Alex cu BMW-ul E46 evidențiază perfect dictonul său preferat despre acest model: “De fiecare dată când repari ceva la această mașină, se strică altceva. E tradiție, e obligatoriu!” În ciuda problemelor constante, pasiunea lui pentru mașină rămâne neclintită. Iar în timp ce anvelopele uzate până la sârmă stau mărturie distracției avute, Alex lasă să se înțeleagă că această călătorie cu E46 este departe de a se fi încheiat. Ce alte provocări și modificări îl așteaptă pe vlogger în aventurile sale viitoare cu această mașină deopotrivă fascinantă și problematică?